Get Adobe Flash player

W przedostatni czwartek maja, Kolorowi Podróżnicy, udali się na wycieczkę do Torunia. Razem z naszym Jasiem Wędrowniczkiem, poznaliśmy stroje ludowe, zabytki Torunia, tańce pomorskie oraz poznaliśmy postać Mikołaja Kopernika. Nasza wycieczka nie mogła obyć się bez poznania legendy o toruńskich piernikach i spróbowania ich. Pierniczki tak bardzo nam smakowały, że postanowiliśmy wykonać ich papierową wersję. Już nie możemy się doczekać kolejnej wycieczki...

kolorowy podroznik w toruniu

W piątek, 6 kwietnia 2018 r. Klub kolorowego podróżnika odbył kolejną wyprawę, tym razem do malowniczego Poznania. Zwiedzanie miasta rozpoczęliśmy od obejrzenia poznańskich koziolkow oraz poznania ciekawej historii jaka wiąże się z ich poczatkiem. Po obejrzeniu najpiekniejszych zabytków miasta mogliśmy podziwiać pokaz ludowych strojów: bamberow poznańskich, biskupiankich czy szamotulskich oraz występ tańców wielkopolskich tj. Przodek czy Wiwaty. Po takich wrażeniach odpoczywalismy delektując się smakiem slynnych rogali marcinskich. Na pamiatke wyprawy zaprojektowalismy pocztowke na której nie mogło oczywiście zabraknąć koziolkow poznańskich. To była podróż pełna wrażeń, jednak tak wiele zakątków Polski wciąż czeka na nasze odkrycie...

poznan

Kolorowi Podróżnicy, 23 lutego 2018 r., udali się na wycieczkę do Lublina. Naszą podróż zaczęliśmy od zapoznania się z lubelskim strojem ludowym, a następnie układaliśmy puzzle z jego wizerunkiem i sami kolorowaliśmy układankę. Następnie obejrzeliśmy tradycyjne tańce lubelskie. Klub Podróżnika nie mógłby obejść się bez spróbowania lokalnych przysmaków, dlatego my, słuchając przy okazji piosenki lubelskiego zespołu Bajm- "Rzeka marzeń"pochodzącego z filmu "W pustyni i w puszczy", zajadaliśmy cebulaki zwane również cebularzami. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie zabytków Lublina: Archikatedry, Bramy Krakowskiej, Lubelskiej Trasy Podziemnej, Wieży Trynitarskiej oraz Rynku. Poznaliśmy także wygląd herbu Lublina i pod koniec naszego zwiedzania wykonaliśmy Koziołka, który na nim widnieje. Czas minął nam niestety bardzo szybko i musieliśmy zakończyć nasze zwiedzanie, ale nie smucimy się, bo już niedługo czeka nas kolejna wspaniała wycieczka :)

podroznik w lublinie

W dniu 26 stycznia 2018 nasz kolorowy pociąg dotarł do kolejnego malowniczego zakątka Polski - Zakopanego. Na początku obejrzeliśmy piękne, barwne, podhalańskie stroje ludowe oraz poznaliśmy góralskie tradycje. Spróbowaliśmy także regionalnych przysmaków góralskich- moskali. Później zobaczyliśmy najciekawsze miejsca w Zakopanem: odbyliśmy spacer po słynnych Krupówkach, wspinaliśmy się na Gubałówkę oraz zwiedziliśmy domek stojący do góry nogami. Następnie podziwialiśmy wspaniały występ góralskich tancerzy oraz taniec zbójecki. Nas także poniosła magiczna moc góralskich nut i wspólnie ruszyliśmy do tańca. Obowiązkową pamiątką z polskich Tatr jest ciupaga, dlatego też na koniec naszej podróży wykonaliśmy góralskie siekierki. Już nie możemy doczekać się kolejnej wyprawy...

zakopane

W dniu 30 listopada 2017 r. wyruszyliśmy w kolejną wycieczkę po Polsce, tym razem odwiedziliśmy Śląsk. Zwiedzanie tego regionu zaczęliśmy od poznania tradycyjnych regionalnych strojów- sami nawet ubraliśmy w nie naszych nowych papierowych kolegów. Następnie posłuchaliśmy wiersza „Paweł i Gaweł" w gwarze śląskiej oraz zjedliśmy pyszne oblaty czy śląskie słodycze (maszkyty). Poznaliśmy najciekawsze miejsca i zabytki tego regionu, a także nauczyliśmy się tańczyć tańca o nazwie „Klapok" pochodzącego z Górnego Śląska. Na koniec naszej wędrówki wykonaliśmy czako czyli górnicze czapki. Ciekawe, gdzie wybierzemy się następnym razem? Zapraszamy do galerii zdjęć.

śląsk

Copyright © 2013. All Rights Reserved.