Get Adobe Flash player

Drodzy Rodzice! Serdecznie zapraszamy do galerii zdjęć naszej grupy. Jest ona dostępna tutaj Staramy się o jej systematyczną aktualizację. 

dzungla

Każdy przedszkolak o tym wie, że owoce i warzywa warto jeść. Dlatego też dzieci z grupy Dżungla pod koniec tygodnia nauki o soczystych owocach i smacznych warzywach wykonały pyszną i zdrową sałatkę owocową. Po umyciu owoców, odpowiednich przyborów kuchennych oraz naszych własnych rączek ochoczo zabraliśmy się za krojenie. Nasza sałatka wykonana była z gruszek, jabłek, winogron, pomarańczy, oraz śliwek. Następnie wrzuciliśmy wszystkie owoce do dużej miski, wymieszaliśmy... i zjedliśmy ją z apetytem. Smakowała tym lepiej, że wykonaliśmy ją własnoręcznie. Z pewnością to nie ostatnia potrawa, którą wspólnie przygotowaliśmy.

TEMATY TYGODNIOWE DLA GR. I "DŻUNGLA" NA CZERWIEC:

Tydzień I – Wesoły plac zabaw
Dzieci będą:
- Poznawać sytuacje zagrażające bezpieczeństwu.

- Poznawać sposoby bezpiecznego korzystania ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw.
- Słuchać opowiadania E. Pałasz Jak Wojtek szukał przy¬jaciela; H. Zdzitowieckiej pt. Bajka o mydlanej bańce; wiersza pt. Nasze podwórko; wiersza pt. Piłka;
- Rysować po śladzie
- Śpiewać piosenkę: Z motylem na głowie;
- Recytować rymowankę:
- Układać przedmioty w przestrzeni zgodnie z instrukcją
- Naśladować czynności z zabawach pantomimicznych
- Uczestniczyć w wycieczce na Janiowe Wzgórze;
- Wykonywać ćwiczenia oddechowe w zabawie z bańkami;
- Doskonalić zdolności matematyczne w zabawach: Kolorowe bańki; Liczymy babki z piasku;
- Tworzyć prace plastyczne: A bańki lecą i lecą; Piłeczka;
- Rozpoznawać wysokość dźwięku;
- Uczestniczyć w zabawach ruchowych i zręcznościowych;
- Ilustrować ruchem treść wiersza;

Tydzień II: Mali odkrywcy
Dzieci będą:
- Poznawać świat poprzez zmysły;
- Rozpoznawać przedmioty za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, zapachu, wzroku, słuchu.
- Przeprowadzać eksperymenty;
- Uczestniczyć w zabawach badawczych;
- Słuchać opowiadania H. Zdzitowieckiej pt. Co to będzie; wiersza M. Konopnickiej pt. Tęcza; opowiadania A. Świrszczyńskiej pt. Brzydka sówka; opowiadania pt. O białej krainie
i czarnoksiężniku
- Przewidywać i wymyślać nowe rozwiązania;
- Śpiewać piosenkę: Pięć zmysłów; Tęcza nad łąką;
- Uczestniczyć w zabawach ruchowych;
- Nazywać kolory;
- Ćwiczyć spostrzegawczość;
- Współdziałać w grupie;
- Tworzyć pracę plastyczną: Tęcza; Układamy sówki;
- Ilustrować ruchem treść wiersza;
- Rozwiązywać zagadki;
- Przeliczać i klasyfikować przedmioty;

 Tydzień III: Co powiecie na to, że już się zbliża lato?

Dzieci będą:
- Poznawać cechy charakterystyczne nowej pory roku – lata;
- Słuchać i omawiać wiersz J. Brzechwy pt. Przyjście lata; wiersz B. Formy pt. Lato; wiersz M. Czerkawskiej pt. Czereśnie; Oglądać teatrzyk sylwet w oparciu o wiersz J. Daniel- Salawy pt. Lato; wiersz pt. B. Formy pt. Dzieci i lato;
- Uczestniczyć w zabawach ruchowych i integracyjnych;
- Śpiewać piosenkę pt. Piosenka na lato;
- Tańczyć do piosenki pt. Rom pon pon;
- Klasyfikować przedmioty;
- Układać przedmioty w podane rymy;
- Tworzyć pracę plastyczną: Wianek dla pani lato; Czerwone czereśnie; Lody;
- Segregować i przeliczać przedmioty;
- Określać miejsce w przestrzeni;
- Mierzyć przedmioty i posługiwać się określeniami: długi, krótki;
- Określać cechy rzeczy za pomocą przymiotników;
- Nazywać i rozumieć emocje;
- Ilustrować ruchem treść rymowanki i piosenki;

 Tydzień IV: Nareszcie wakacje

Dzieci będą:
- Poznawać zasady bezpiecznego spędzania wakacji;
- Doskonalić aparat mowy poprzez powtarzanie wyrazów dźwiękonaśladowczych;
- Naśladować odgłosy pojazdów;
- Śpiewać piosenkę pt. Wakacyjna wyliczanka;
- Słuchać i omawiać opowiadanie H. Łochockiej pt. Elemelek w nocnej porze podróżuje aż nad morze; opowiadanie A. Świrszczyńskiej pt. Mały raczek; wiersz H. Ożuchowskiej pt. Na hali; wiersz W. Badalskiej pt. Wakacyjne rady;
- Poznawać nadmorskie i górskie krajobrazy;
- Dzielić wyrazy na sylaby;
- Klasyfikować i przeliczać przedmioty;
- Tworzyć pracę plastyczną: Wakacje nad morzem; Statek;
- Rozwijać koncentrację uwagi w różnych zabawach dydaktycznych;
- Rozwiązywać zagadki słuchowe; Poznawać rodzaje statków morskich;
- Uczestniczyć w zabawach ruchowych i integracyjnych;

 

Copyright © 2013. All Rights Reserved.